Błąd nr 17965 czym to ugryźć?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd nr 17965 czym to ugryźć?

    a nie wiecie czy na felgę 6,5Jx16" można założyć 215/55/16, w chwili obecnej mam 205/55/16 niestety mocno zjechaną.
  • Masmo
    L&K
    • 2005
    • 1145

    #2
    Notlauf w AHF-ie...

    W Octavi kolegi (AHF) wystąpił notlauf jakieś 4 razy w ciągu 2 miesięcy (auto zmuliło max. 130 km/h, po wyłączeniu stacyjki auto jechało normalnie). Odczytaliśmy błąd po pierwszych 2-ch i był bład 17964 skasowaliśmy błąd i diagnozowaliśmy (logi poniżej). Po paru dniach notlauf wystąpił znowu (tym razem był bład 17965). Kody błędów wskazują na problemy z turbiną. Czy występowało coś podobnego u Was i jak sobie z tym poradziliście. Help
    Załączone pliki
    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zaworek N75 taka propozycja co do tego bledu 17964
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Emil
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1092

        #4
        Ja bym obstawiał 30% - N75 ; 70% - zapieczone kierownice turbiny
        BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
        CR-V 2,2 i-ctdi
        Perfectservice by Dobrygrześwawa

        Komentarz


        • #5
          Błąd nr 17965 czym to ugryźć?

          Witam. Od pewnego czasu moja skoda (silnik ASV, 35kkm) zaczęła cierpieć na brak mocy. Naczytałem się na grupie o usterkach przepływomierza, ale nie jestem przekonany czy to jest ten problem. Brak mocy najczęściej pojawia się na biegach 3,4,5. Objawia się to tym że auto jedzie normalnie a przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto ciągnie do pewnego momentu dobrze i nagle jakby ktoś doczepił mi przyczepę (obroty praktycznie nie wzrastają powyżej 3 tyś). No i po tym zdarzeniu już nie ma przyspieszenia na żadnym biegu. Wyłączenie silnika powoduje kasowanie usterki.
          Po podłączeniu do komputera Vag zgłasza następujący błąd :

          17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
          P1557 - 35-10 - - - Intermittent

          Czy spotkał się może ktoś z taką usterką, czym to ugryźć?

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Re: Błąd nr 17965 czym to ugryźć?

            Zamieszczone przez Fox
            czym to ugryźć?
            Jechac na diagnoze do Aligatora.

            To jest notlauf spowodowany problemem z doladowaniem silnika. Cos bedzie trzeba naprawic, Aligator powie Ci co.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • KLOCek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 411

              #7
              nawiasem ma ktoś instrukcje do Vag-Com'a ? prosiłbym na maila wszystkie posiadane przez Was materiały. Zaczynam uczyć się obsługiwać . Ciekawe kiedy wyląduje przez to w ASO :lol:

              Komentarz

              • Paweł T
                Elegance
                • 2006
                • 784

                #8
                Miałem podobny przepadek, spadek mocy w trasie i później dwa razy. Kilka razy dałem skodzie mocno popalić i problem nie występuje od miesiąca. Chyba zapieczone kierownice się rozruszały. Ktoś wcześniej napisał, że za zapieczone kierownice odpowiada PSJ. Ja przy okazji sprawdzę ten zawór N&%, gdzie on jest?
                TDI ASV 140KM 300Nm

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Zamieszczone przez Emil
                  Ja bym obstawiał 30% - N75 ; 70% - zapieczone kierownice turbiny
                  Na podstawie logów kolegi vs moje wnoszę, że to raczej kierownice turbiny (następuje dość wyraźny overboost ponad Specified po dodaniu gazu czego nie ma w mojej no i są dwa błedy jeden wskazuje na zbyt wysokie a drugi na zbyt niskie ciśnienie). Czy da się coś samemu z tym podziałać czy macie jakieś namiary na warsztaty które za rozsądne pienądze dały by sobie z tym tematem radę?
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Re: Błąd nr 17965 czym to ugryźć?

                    Zamieszczone przez Fox
                    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                    To samo co u kolegi. Tematy można by połaczyć. (Admin please)


                    [ Dodano: Sob 28 Sty, 06 23:35 ]
                    Zamieszczone przez KLOCek
                    nawiasem ma ktoś instrukcje do Vag-Com'a ? prosiłbym na maila wszystkie posiadane przez Was materiały. Zaczynam uczyć się obsługiwać . Ciekawe kiedy wyląduje przez to w ASO :lol:
                    Też bym był zainteresowany. Może oddzielny temat by stworzyć: Co można zrobić kabelkiem i Vag-com-em
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Tematy polaczylem.

                      Co do diagnozowania to w tym watku:

                      podalem linki do "abc diagnozowania".
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam ponownie. Po wizycie u Mastersa i szybkiej diagnozie okazało się że przyczyną błędu są zapieczone kierownice turbiny. Równie szybko i fachowo turbine mi naprawiono i moja octa śmiga teraz jak należy :lol:

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez Fox
                          Witam ponownie. Po wizycie u Mastersa i szybkiej diagnozie okazało się że przyczyną błędu są zapieczone kierownice turbiny. Równie szybko i fachowo turbine mi naprawiono i moja octa śmiga teraz jak należy :lol:
                          A co Masters zrobił z tą turbiną? Wymontował czy tylko wyczyścił bez wymontowania? Ile ta operacja kosztowała?
                          Pozrawiam
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz


                          • #14
                            Turbinę trzeba było wymontować, inaczej się nie dało. O kosztach nie będę pisał na forum. W tej sprawie wal na privat.

                            Komentarz

                            • BOBI-X
                              Classic
                              • 2006
                              • 37

                              #15
                              tryb awaryjny

                              Sorry ze sie podlacze ale mam ten sam problem (17965) czyli przeladowanie turbiny.Pierwsza rzecza ktora zrobilem byla wymiana n-75 ,Pozniej w ASO powiedzieli ze to wezyki-wymienili 2 i dalej to samo. Przeplywke zmienilem 10 miesiecy temu,nastepnie zabralem sie za reczne rozruszanie kierownic.Mocno sie zacinaly ale po kilkunastu dniach dobrze rozruszalem.Zamowilem juz wizyte u specow od turbo bo juz nic nie przychodzi mi do glowy.Dodam ze do 3000 obrotow jest w miare,ale powyzej to jezdzi jak woz drabiniasty.Czy ktos ma jakis pomysl?

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #16
                                Re: tryb awaryjny

                                Zamieszczone przez BOBI-X
                                Sorry ze sie podlacze ale mam ten sam problem (17965) czyli przeladowanie turbiny.Pierwsza rzecza ktora zrobilem byla wymiana n-75 ,Pozniej w ASO powiedzieli ze to wezyki-wymienili 2 i dalej to samo. Przeplywke zmienilem 10 miesiecy temu,nastepnie zabralem sie za reczne rozruszanie kierownic.Mocno sie zacinaly ale po kilkunastu dniach dobrze rozruszalem.Zamowilem juz wizyte u specow od turbo bo juz nic nie przychodzi mi do glowy.Dodam ze do 3000 obrotow jest w miare,ale powyzej to jezdzi jak woz drabiniasty.Czy ktos ma jakis pomysl?
                                Dobrze że się podłączyłeś pod nasz temat jeśli problem tan sam.
                                Rozwiązaniem u kolegi była wymiana mieszka sterującego kierownicami. Był całkiem pordzewaiały. Faktycznie lepiej oddać auto w ręce ludzi znających się na turbo niż w ciemno wymieniać wszystko po kolei.... Diagnozowałeś Vag-com'em. Jest to bardzo pomocne. Można mniej więcej ustalić co jest grane.
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz

                                • BOBI-X
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 37

                                  #17
                                  Błąd nr 17965

                                  W moim wypadku to blad (17965-Charge Pressure Control:Positive Deviation
                                  P1557-35-10---Intermitent)podejzewam ze ten sam co u kolegi-ale mieszek az sie blyszczy jak nowka,watpie zeby przegnil.Mieszkam w Hiszpani wiec suchy klimat,auto garazowane,a od spodu silnika jest zabespieczenie plastikiem -tak ze mieszek raczej nie.Martwi mnie to ze za pierwszym razem jak probowalem rozruszac kierownice nie ch cialy nawet drgnac.Moze wirnik tez lapie syf?

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Re: Błąd nr 17965

                                    Zamieszczone przez BOBI-X
                                    W moim wypadku to blad (17965-Charge Pressure Control:Positive Deviation
                                    P1557-35-10---Intermitent)podejzewam ze ten sam co u kolegi-ale mieszek az sie blyszczy jak nowka,watpie zeby przegnil.Mieszkam w Hiszpani wiec suchy klimat,auto garazowane,a od spodu silnika jest zabespieczenie plastikiem -tak ze mieszek raczej nie.Martwi mnie to ze za pierwszym razem jak probowalem rozruszac kierownice nie ch cialy nawet drgnac.Moze wirnik tez lapie syf?
                                    Wygląda na typowo zatarte kierownice. Szukałbym nowej turbiny. I najlepiej zamontuj większą np ASZ lub ARL zrobisz chiptuning i będziesz happy :szeroki_usmiech .
                                    Jak jeżdzisz czsem nad polski Bałtyk to mogę polecić Rob555'a jako fachowca od turbin.
                                    A na przyszłość należy jeździć wciskając czsem głebiej gaz. Szpęt nieużywany się psuje :wink:
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • BOBI-X
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 37

                                      #19
                                      Nie wystarczy regeneracja?A moze ktos ma dostep do niedrogich turbin.Ja bym wstawil taka jak jest w tej chwili (038 253 019 N)chetnie bym kupil.W okolicy gdzie mieszkam jest tylko jeden zaklad specjalizujacy sie w turbinach.W dodatku trzeba isc do innego warsztatu zeby zdemontowali,a oni wioza turbo do fachury przywoza i wstawiaja-tak ze troche skomplikowane.No i nie wiem czy powiedza ze turbo do regeneracji czy trzeba kupic nowe.WIELKA PROSBA jak ktos by wiedzial o turbo do mojej octy prosilbym o kontakt.Bylbym bardzo zobowiazany

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        BOBI-X, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=8129 tutaj zajrzyj

                                        Komentarz

                                        • BOBI-X
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 37

                                          #21
                                          Dzieki,ale chcialbym nowa (w najgorszym wypadku po regeneracji) choc licze jeszcze ze da sie zregenerowac moja.Czy w wypadku zapieczonych kierownic z reguly da sie turbinke zregenerowac?no i dlaczego kierownice chodza swobodnie.

                                          Komentarz

                                          • JaroSz
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 166

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Masmo
                                            namiary na warsztaty które za rozsądne pienądze dały by sobie z tym tematem radę?
                                            Mam namiar na warsztat chłopaka, który oprócz prowadzenia swojego warsztatu pracuje w ASO Plichty Robiłem ostatnio (tzn. w piątek) przegląd po 120 tys. i stwierdziłem, że zrobił niegorzej od ASO, a cenowo jest konkurencyjny. Jeżeli chcesz kontakt to wal na priv.
                                            JaroSz
                                            Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez JaroSz
                                              Zamieszczone przez Masmo
                                              namiary na warsztaty które za rozsądne pienądze dały by sobie z tym tematem radę?
                                              Mam namiar na warsztat chłopaka, który oprócz prowadzenia swojego warsztatu pracuje w ASO Plichty ......
                                              Dzięki za dobre chęci, ale prosiłem o to ponad rok temu :wink: Kolega trafił do Rob555'a i temat całkowicie załatwiony i czips też zrobiony .
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • handzol
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 212

                                                #24
                                                BOBI-X, Sporo turbin jest na allegro,nowe ok 1800 ,uzywane300-1200.Wysyłka do Madrytu może sporo kosztować.
                                                Zamieszczone przez BOBI-X
                                                Czy w wypadku zapieczonych kierownic z reguly da sie turbinke zregenerowac?
                                                Jak wirnik nie ma luzu,to wystarczy samo czyszczenie,ale trzeba wyciągnąc turbine a to sporo roboty.W mechanizmie zmiennej geometrii zbiera sie sadza,która powoli okleja łopatki nastawcze i caly układ dźwigni .zaczyna chodzic ciężko,potem staje i notllauf. Trzeba czasami auto przegonic ,żeby wydmuchało caly syf i bedzie ok.

                                                Niebawem bedę wymieniał turbinę to zrobie foto-relację, bo widzę że ten problem dotyka wielu ludzi


                                                Rysunki poglądowe

                                                Komentarz

                                                • BOBI-X
                                                  Classic
                                                  • 2006
                                                  • 37

                                                  #25
                                                  HANDZOL dzieki za podpowiedz.mysle ze wirnik jest ok bo w serwisie powiedzieli ze wirnik czasami zachacza sie ,o luzach nic nie mowili.Mysle jednak ze skoro trzeba rozbierac turbine to warto moze by bylo tak na wszelki wypadek zeby wymienili zuzywajace sie elementy-czyli regeneracja-tak zeby byc spokojnym na pare lat

                                                  [ Dodano: Nie 25 Lut, 07 23:50 ]
                                                  Witam ponownie.Juz po problemie.Mimo ze recznie rozruszalem turbine-nic to nie dalo.Fachowcy oddali turbine do innych fachowcow do naprawy i poprostu powiedzieli ze trzeba naprawic(zadnych konkretow)przy okazji wszystko przejzeli (ponoc)zmodyfikowali softa (to na slowo chonoru)no i smiga bezproblemowo.Ale zeby to sprawdzic musze odwiedzic hamownie .Powinien miec okolo 140 koni.(orginalnie 110)Pozdro

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...